La Keidanren, federazione delle associazioni datoriali giapponesi, ha lanciato un appello ai lavoratori giapponesi contro la crisi, ripreso da Bloomberg:
Nov. 21 (Bloomberg) -- Keidanren, Japan's biggest business organization, is worried the nation's workers aren't having enough sex."Più bambini contro la crisi", un'idea che giriamo a Confindustria, Confapi, Confartigianato e CNA. E prima portate a cena fuori vostra moglie (anche per far felici Confcommercio e Confesercenti). Fatelo comunque, anche se avete già contribuito alla demografia del Paese. Ristoranti affollati, tavolate di imprenditori gagliardi (altro mio auspicio), e tavoli da due con mogli e mariti di tutte le età desiderosi di ritrovarsi. Uno spettacolo che a vederlo uno si domanderà: "ma cos'è questa crisi?"
The group urged its 1,632 member companies to start so- called family weeks that give employees more time for playing with the kids and having more children to reverse a declining birth rate. A survey by Japan's Family Planning Association of about 3,000 married people under age 49 shows couples are having less sex because long work days leave them with too little energy.
In a country where people over 65 will outnumber children two-to-one in five years, companies say they eventually won't have enough workers. Japan's birth rate has been falling since 1972 and threatens to shrink the labor force 16 percent by 2030 from 66.6 million workers in 2006, according to the health ministry.
Luca
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